Torsdag 17:e April

Hej bloggen.
Idag började dagen med en dryg timmas engelska nationella. Uppsats.
Oh my.
Typ min favorit i och för sig. Svenska uppsats är kanske snäppet vassare, då får man ju skriva på sitt vackra modersmål, men whatta heck. Engelska funkar fint.
Bättre än fint. Engelska är språket om man vill lyckas. Så känns det på nåt sätt.
Och jag tycker om engelska. Så sex sidor blev det.
Hoppas nu att sergel blir nöjd.

Engelska ja. Appropå det.
Min mammas väninna har flyttat sigsjälv, man och ungar till det stora landet i väst.
Närmare bestämt Californien. Gaah. Jag har alltid sagt att till Californien vill jag åka.
Basta.
Och vad står det då i mailet min mamma fick idag? Johodå.
Familjen i fråga har byggt en gäststuga på tomten, och alla som vill är välkomna!
Tadaa. Hipp hipp hurra.
Jag kan alltså ta mitt pick och pack, köpa en flygstol och dra. Jesus Kristus.
Kanske kommer jag inte att åka imorgon, men kanske... nästa sommar. Något sånt.
Mumma.

Har alltid hat nåt konstigt sug efter Californien, vet inte varför.
Eller har inte dom flesta det?
Härligt väder, ett nattliv som heter duga, chans att se celebritys, Hollywood... Jag tackar inte nej.
Och för en chicken som mig är det lite tryggt att kunna komma och bo hos svenskar, som man i alla fall nästintill känner. Folk från vårt eget Svea Rike, som man inte blir missförstådd av.
Jag vet ju inte hur amerikanarna är.
Det känns fint att veta att det finns en dörr öppen.


Nu ska jag fortsätta se på Niklas Mat med min mami.
Han är urtöntig, men maten han gör är to kill for, så just nu försöker jag att ignorera just hans person.
Adíos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0