Söndag

Godmorgon allihop!

Hoppas ni mår bra! Jag mår faktiskt riktigt bra med tanke på att jag var ute hela kvällen igår :) Körde efter regeln ingen alkohol efter tolv, very good. Det gör att jag mår prima idag :P Hade verkligen en toppenkväll igår! Middagen var jättelyckad, vi åt kycklingfilé gjord i ugnen, pastasallad med pesto och soltorkade tomater och sweetchilisås. Och så hade jag istället för sallad gjort ett stort fat med ananas, paprika, tomat, oliver, äpple, gurka mm. Alla tyckte maten var jättegod, puh. Tack mamma =) Utan henne hade jag nog inte klarat det, jag är en sucker i köket =P Fixade ju då som sagt frukt/grönsaksfatet, men mer än så var det inte. Till efterrät blev det en form av kladdkaka som mamma gjorde i en långpanna. Sedan hjälpte mormor mig att göra en chokladglasyr (som faktiskt var väldigt lätt att göra), som vi lade över som ett täcke. Jag rev vit och vanlig choklad och strösslade över och toppade med jordgubbar! =) Till det hade vi vispad grädde. Så sjukt gott, om jag får säga det själv, vilket jag tycker att jag får eftersom det inte var jag som hade gjort maten =P Haha. Lägger nog in lite bilder sen, ska se om jag har några på maten, naturligtvis glömde jag fotografera den innan vi började... Skulle ni vara intresserade av att ha recepten på dessa två rätter? Skriv en kommerntar isf, så lägger jag ut dem=D Jag har ju haft lite recept innan här på bloggen, jag vet inte hur uppskattat det har varit, så ni får säga till!

Nu kollar jag på reprisen av "Morrongänget" på Kanal Lokal. Så sjukt bra =) Älskar det. Har precis ätit lite frukost, naturell yoghurt med banan, blåbär, ananas och havreringar. Yummie =P Sedan skall jag städa upp lite efter igår, mest diska lite tror jag. Senare idag blir det nog promenad, och lite jobb.

Förresten, ber om ursäkt för utebliven bloggning igår. Jag var väldigt busy hela dagen, men skrev trots det ett inlägg, men bloggen varhelt konstig :S Kunde inte publicera inlägg, inte godkänna kommentarer.. Inte någonting. Men idag fungerar bloggen som vanligt igen! =)

Hörs senare, kram!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Japp, tro mig. Jag började själv att gråta när jag såg på den och tittade hur en person kan göra det han gör. Oförståeligt, och jag vet inte, föräldrarna var ju skilda så barnet kanske behövde vara hos sin mamma först i början också, är ju oftast så med barn att dem känner sig mer trygga hos sina mammor!

2007-10-28 @ 11:43:08
URL: http://tullan89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0