Godmorgon

Hoppas ni mår bra allihop =) Jag sitter här och äter frulle med mami och brorsan. Vi kollar Vänner =) Asså jag kan inte beskriva hur mycket jag älskar den serien. Helt sjukt. Ända fram tills för typ ett och ett halvt, två år sedan hade jag inte sett ett enda avsnitt, visste knappt att serien Friends existerade. Sedan lånade mamma alla tio boxarna av en jobbarkompis, och både jag och min bror blev helt fast. Så nu har vi varsin uppsättning av alla tio boxarna =P Nödvändigt? Ja. Min bror är typ snålast i universum, så jag hade aldrig fått se ett anda avsnitt om jag inte hade haft mina egna boxar.

Jag kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad det är som gör serien så bra, men alla som har sett ett avsnitt vet nog precis vad jag menar =) Alla sex karaktärerna är så sköna på sitt eget vis, jag kan omöjligt välja en favorit. Jag älskar dem, och det känns som att man är den sjunde vännen.
Det är också grymt svårt att plocka ut ett favoritavsnitt. Jag gillar den när Emma föds, den med Phoebes bröllop, och The Final (sista avsnittet). Men det är så sorgligt med sista avsnittet, jag bölar som satan när lägenheten är helt tom och alla sex lämnar sina nycklar för sista gången. Buhuu

En annan grej som är sjukt rolig är när Phoebe och Mike byter namn. Phoebe till Princess Consuela Bananahammock och Mike till Crap Bag. Haha =P Skrattar ihjäl mig. Kollade precis på avsnittet där Rachel söker jobb hos Gucci, och hon ska möta chefen på lunch. När hon kommer ser hon att hennes nuvarande chef sitter vid bordet intill. Rachel låtsas därför att hon är där för en date, för att inte hennes chef ska få reda på att hon söker annat jobb.

Guccis boss: Must say, you have a very impressing resume.

Rachel: Resume? I wouldn't call my online dating profile a resume!

Guccis boss: Dating profile? I was talking about you job...

Rachel: (singing) lalalalalalala... Whatever happened to just singing for no reason?

Guccis boss: Maybe people found it wierd..? Hrm, so why do you wanna leave Ralph Lauren?

Rachel: What? No I don´t, I love it there!

Guccis boss: But then why are we having this lunch?

Rachel: (whispering) That's my boss!

Guccis boss: What?

Rachel: (whispering) That's my boss!!

Guccis boss: Is that Hugo Boss!?

Haha, garvar ihjäl mig! Skriv gärna en liten rad om vad ni tycker om Vänner =) Gillar ni serien, vem gillar ni bäst, favoritavsnitt osv. Skulle va kul att veta =D

image275

Kommentarer
Postat av: MG

Älskar också vänner, så himla roligt! =) Mina favoriter är nog Rachel och Chandler.. men det är som sagt vääääldigt svårt att välja bara ngn! ;)

2007-10-29 @ 10:20:43
Postat av: Anonym

älskar vänner =)

2007-10-29 @ 11:30:23
URL: http://metrobloggen.se/linder

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0