Fredagkväll = idolkväll

Jaa, i alla fall för mig, idag. Tycker det är rätt skönt när det inte händer något speciellt på fredagkvällar, dels för att jag alltid är så satans trött efter tuff skolvecka, men också för att det är dags för Idol. ;) Jag tycker faktiskt det är riktigt bra, kanske mest för att jag älskar musik. Fredagsfinalerna är ju så sjukt mycket bättre än de första auditionsprogrammen. Föregående år har jag tyckt tvärtom, att det är skitkul att se när folk gör bort sig, och visst, det var det i år också. Men jag tycker ändå att de tappade fokus lite grann, liksom försökte få in så mycket dårar som möjligt. Jag tyckte man fick se fler riktiga flopp-auditions (som verkade uppgjorda), än dem som var riktigt bra.
Jajaja, nu är i alla fall finalerna här, och vem är då min favorit? Jo, Daniel såklart :D Han är så klockren att jag vet inte vart jag ska ta vägen. Så bra, så bra. Han är en klass för sig helt enkelt. Men, jag har tre andra som kommer på delad andraplats. Den första är Amanda. Tycker hon är cool, lite egen och gör sin grej. Andreas hejar jag också på (man kan ju faktiskt heja på flera..). Tyckte om honom från första början när han kom in i sin Malmö FF-tröja och krulliga Karlsson på taket-frisyr. Och herre, så han sjunger. Han kanske inte är någon popstjärna, men han har en röst to die for och han verkar ju så himla snäll och go. Tycker han ser så vilsen ut uppe på den stora scenen, som en liten hundvalp typ :P haha. Och visst påminner han lite om Idol-Ola när håret är plattat? Haha, jag tyckte det var askul när Breitholtz sa fel, han ba: "Du ser ut som Idol-Olas stora snyggebrorsa", haha :P Inte kul? Nänä.. ;)

Sist men inte minst gillar jag Mattias. Och jag veet, värsta pojkbandssnubben, han skulle passa i Westlife, blablabla. Men nu råkar det ju faktiskt vara så att jag älskar Westlife :D Yep, det är sant, jag är värsta Westlife-fanet. Kanske inte lika mycket längre, som för några år sedan, men jag har i stort sett alla deras skivor, och har jag en dålig dag eller fått hjärtat krossat (haha), så sätter jag lätt på typ Fool again. Kalla mig tönt eller vad ni vill, men jag står för det. ;) Okej, nu var det Mattias jag pratade om. Jo, jag gillar honom. Han sjunger skitbra, han är snygg och han har definitivt potential att bli en ny Snygg-Erik.

Så, vem tror ni åker ikväll?

image232


Kommentarer
Postat av: paulina mikaéla.

svar: åh gbg! min favorit stad in the hole wide world. jag är avis på dig som får bo där. :)

2007-10-19 @ 19:27:58
URL: http://colaburk.blogg.se
Postat av: tilda

har inte hängt med så mkt i idol :/

2007-10-19 @ 19:42:53
URL: http://aouch.blogg.se
Postat av: Helena

Ingen an ing vem som åker!Hoppas att du får en mysig kväll!

2007-10-19 @ 20:18:12
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: kakan

aa verkligen, ingen frisyr för mig iaf :P hahaha jag tror sam eller evelina åker ikväll :/

2007-10-19 @ 20:42:53
URL: http://megaytlig.blogg.se
Postat av: Lisa

Haha, men lussebullar är det enda som är riktigt bra och samtidigt har med julen att göra :P förutom julklappar också då!

2007-10-19 @ 20:45:49
URL: http://lisawalker.blogg.se
Postat av: Tobias

Svar: Faktiskt inte .. men eftersom jag äter lunch ute varje dag och nu blivit mkt onyttigt ville jag ha nyttigt!

2007-10-19 @ 21:33:13
URL: http://grymtroligperson.blogg.se
Postat av: Sandra

Mattias är bäst! :)

2007-10-20 @ 11:54:14
URL: http://sandralundin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0