Äntligen hemma

Hej allihop :) Shit, nu är jag trött. Kom hem för typ en halvtimma sedan, och har precis slängt i mig lite chili con carne. Handledarkursen var jätteintressant, men på slutet blev jag jättetrött. Höll typ på att somna, men vi hade en jättebra föreläsare eller vad man ska säga, Thore hette han ;) Skitrolig! Så han bidrog nog till att jag orkade lyssna lite till.. Pratade om jätteviktiga saker, typ som att köra med alkohol och droger i kroppen. Att man inte skall göra det alltså. Jag blev värsta rädd av vissa saker han sa där...

En grej var särskilt hemsk. Han berättade om en förälder som varit på en sådan där utbildning hos honom för några år sedan. Hon hade jobbat som ambulansförare och en kväll hade det kört en bil fam och tillbaka över vägen, framför ambulansen. Den hade liksom svajat hit och dit över vägen. Plötsligt öppnades dörren på förarens sida och en man slänger sig ut, i 110 km/h. Han dog naturligtvis med en gång, men det satt också en kvinna på passagerarsidan och hon överlevde. Hon berättade senare att mannen hade varit drogpåverkad och fått hallucinationer. Han trodde att det brann i hans knä, och såg lågor. Det var dessa han försökte kväva samtidigt som han körde, och det var också därför bilen hade svängt fram och tillbaka. Till slut hade han kastat sig ut ur bilen, antagligen i ren förtvivlan, för att komma bort från elden. Så tragiskt. Där ser man vad droger kan göra. Jag ska aldrig, aldrig, aldrig befatta mig med droger. ALDRIG. Hoppas verkligen inte att någon utav er gör det heller.

Nu ska jag sätta mig och läsa Lord of the flies, som vi läser i engelskan. Den ska va klar på fredag och jag är på sidan 30 typ... Så jävla korkat att spara hela boken till sista veckan. Men jag tycker verkligen inte att den verkar bra. Jaja. Någon av er som har läst den? Ha en fortsatt trevlig kväll nu, och hoppas att ni kan ta det lite lugnare än vad jag kan.

Lämna mig gärna en liten kommentar! :D


Kommentarer
Postat av: Helena

Ja visst är det en mysig liten vana. Sov gott, natti, natti!

2007-10-16 @ 22:36:27
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Helena

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott och får en bra dag!

2007-10-17 @ 07:16:54
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0