Veggie eller inte.?

Heej =)

Har precis kommit hem från skolan nu! Egentligen skulle jag slutat klockan två, men eftersom vi hade matteprovet i morse på EA:n så hade vi ingen matte nu i eftermiddag. =) Alltid härligt att kunna komma hem lite tidigare!
Matteprovet ja, det gick faktiskt helt okej. Eller, jag tror det gick mer än okej, kändes jättelätt =). Men nu vet hur de är, när det är lätt så blir det lätt att man slarvar (i alla fall jag!), jag tänker liksom "Men shit va lätt det här var, det ska ju va så och så och så..." Medan om det är ett svårt prov, då får man verkligen tänka till och det blir automatiskt att man gör allt utförligare och nogrannare. Jaja, skönt att ha det gjort i alla fall, nu är det bara fredagen kvar och den brukar gå ganska snabbt! =)

Sitter här och käkar clementin nu (som vanligt, höhö), men funderar på om jag ska slänga i mig något mer.. Åt lite räksoppa i skolan innan jag stack hem, men den var inte så värst mättsam. Orkade inte stanna kvar och äta så länge, ville hellre komma hem =P =) Men annars har vi faktiskt jättegod mat i bamba (för er som inte kommer från Göteborg, så menar jag hmm... matsalen! haha =P för det är väl bara i Göteborgstrakterna som man säger bamba?). Vi har ju en vanlig rätt då, plus att vi alltid har en vegetarisk (som jag nästan alltid äter!), sedan finns det dagens soppa, ett MEGAsalladsbord =) och fil med müsli, kanel och socker för den som vill ha det. Riktigt bra utbud tycker jag! Men jag vet inte, hur har ni det på era skolor/jobb? Kanske bara är att jag tycker så för vi hade så pissig mat på högstadiet... Endast en rätt och alltid bara rivna morötter som grönsak. Blä.

Men jag har funderat lite nu, på det här med att bli vegetarian. Har kommit fram till att jag inte vill vara utan fisk och fågel. Men det andra köttet, det kan jag klara mig utan! Och det känns som att det är de djuren som blir mest plågade också.. Jag menar, fiskar dras ju bara upp ur havet. Eller? Rätta mig om jag har fel, snälla =).
Skulle blir jätteglad om ni som är/funderar på att bli vegetarianer, eller den varianten som jag funderar på, kunde skriva lite om hur det är och så =) Är det jobbigt/svårt/lätt/gott... Aah, ni vet! =)

image343image344
image345

Kommentarer
Postat av: MADELENE

TACK FÖR KOMMENTAREN :D

JAG HAR VARIT VEGGIE, MEN FICK NÄRINGSBRIST PGA MINA OREGELBUNDNA JOBBTIDER... SÅ JAG KÄKAR ENDAST FISK NU! DET ÄR LÄTT OM MAN GILLAR ATT LAGA MAT OCH VERKLIEN GÅR IN FÖR DET. GOTT ÄR DET OCKSÅ KRAAM

2007-11-08 @ 14:56:44
URL: http://NEGERBOLL.BLOGG.SE
Postat av: Lenita

svar: samma här! jag är inte heller avundsjuk på henne. bara det sjuka är att dom flesta tror att bara för att man reagerar starkt så är man avundsjuk, men nej! och jag precis som du slinker in där ibland för att se allt idiotiskt ;)

2007-11-08 @ 15:00:21
URL: http://lenitajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0