Sanningen bakom päls..

FYFAN. Såg precis en video. Den är här nedan. Jag sitter här och gråter, fortfarande. Jag såg den ändå för typ fem minuter sedan. Fyfan säger jag bara. När man får se det blodiga lilla ansiktet på djuret.. Näe, FYFAN, ursäkta mitt språk, men det lilla ansiktet har präntat sig fast på min näthinna. Får fram det gång på gång nu, och varje gång strömmar tårarna ner för mina kinder. Så hemskt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. HUR kan man göra så mot stackars, oskyldiga, försvarslösa djur? Hur i hela helvete?? Jag förstår det inte.

Och jag kan erkänna att jag inte har tänkt så mycket på detta innan, har inte haft EN ENDA tanke på hur djuren behandlas eller så. Jag har till och med en äkta pälskrage.=( Efter att ha sett den här videon... ALRDIG mer i mitt liv att jag köper päls. Aldrig.

Och snälla ni, KOLLA PÅ VIDEON. Måste ändå varna för hemska (!) bilder, men snälla kolla på den. Er inställning till päls kommer helt att förändras. Hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: Linn

Jag spyr!!!!

när blev människan ett jäävla monster =/?

2007-11-06 @ 23:01:46
URL: http://linnwright.blogg.se
Postat av: Elin

Herregud ;(
klarade inte av att ens se halva, fyfan vad hemskt!

2007-11-07 @ 10:32:04
URL: http://cupidschokehold.blogg.se
Postat av: Madde

såg den för ett tag sen & hade aldrig kunnat tro att pälshandeln var så rå. Hade också det lilla ansiktet inpräntat i skallen & har det fortfarande. Har heller inte brytt mig så mkt om päls & så utan har mest sett det som samma sak som att äta kött. Men efter videon hängde jag in min ALLRA FAVORIT jacka i garderoben pga att kragen är kaninpäls. Jag älskar jackan men mår illa så fort jag ser den... nu går jag & fryser i den jackan jag har nu, men så får det vara.

2007-11-07 @ 19:39:07
URL: http://psychobarbie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0