Plugg

Usch, en jobbig grej med söndagar är att det oftast blir en "pluggdag". Eller, i mitt fall blir det inte alltid det, men det hänger liksom där över en hela tiden. Matilda, du har SKITmycket läxor att göra, och du har en hel söndag framför dig. Plugga, plugga, plugga. Plugga! Gaah =S Gillar det inte, gillar det inte alls.

Nu har jag precis läst 30 sidor i Kejsaren av Portugallien av Selma Lagerlöf. Typ trist bok. Sjukt gammalt språk (typ: mä´na= med henne), och lätt överanvändning av kommatecken. Typ sex stycken i en mening med fyra ord. =P I alla fall, boken ska vara utläst på tisdag, jag har 85 sidor kvar =/ Hm. Inte bra planering där, men jag är ju på sidan 100, har alltså läst mer än hälften, så jag borde nog klara det.

Nu ska jag sätta igång med samhällskunskapsuppgiften vi har. Den handlar om monarkin, typ ska vi ha kvar kungen eller inte. Sånt tycker jag är skitkul =) När man får uttrycka sina ena åsikter och så. Grejen är den att nu ska vi skriva tvärtom, liksom är man för monarkin så ska man låtsas att man är emot och tvärtom. Lite jobbigt, men samtidigt kul! Jag älskar verkligen inlämningsuppgifter, så himla mycket bättre än prov. Man kan jobba i sin egen takt och får skriva mycket. I like =)

Så, vad tycker ni om kungahuset? Gillar ni dom, eller kostar dom bara pengar?

image369

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0