Patetiska Posh

Haha. Har precis kollat på videon till Spice girls senaste låt, "Headlines". Hade inte hört den innan, och jag måste säga att jag blev ganska besviken. Hade nog förväntat mig något lite... bättre. Dessutom tycker jag inte att dom sjunger lika bra som innan. Tex Emma. Älskade hennes röst innan, men nu. Nej. Men men. Har i alla fall en hel del åsikter om videon. Yes, tänk att en Spice Girls-video kan väcka mig till liv =P

Först av allt måste jag säga: Posh's klänning, den i silver med paljetter, WOW! Ge mig. 


Men det var faktiskt inte det jag tänkte mest på =P Jag tänkte på hur otroligt diviga de flesta av dem (läs Posh) verkar ha blivit. Jag gick in på youtube och kollade på Wannabe-videon. My ass vilken skillnad :O På dom flesta. Alla utom Posh egentligen. Hon är likadan nu som hon var då. Men då, i den videon, var dom liksom mer levande. Kanske beror på att den låten är så jäkla grym (ja, jag tycker det) och att den är lite mer upptempo, men där släppte dom verkligen loss, visade glädje och känslor, dansade på borden, you name it. Vad gör dom i den nya videon? Jo dom glider runt i underkläder/små klänningar och man märker att det enda dom vill är att se så snygga ut som möjligt. Det här handlar liksom inte om musiken. Dom vill komma tillbaka, göra en snygg, classy och glammig comeback, så att alla ska se hur bra det gått för dem (trots att den enda av dem som faktiskt lyckats med en solokarriär är Melanie C). Så jävla boring.

Och Posh. Haha. Rätta mig om jag har fel, men kan hon ens sjunga? Jag tvivlar på det. I "Headlines" sjunger hon typ två meningar, och det mesta är dränkt av kör från de andra tjejerna. Hon sitter där på en stol, plutar med läpparna och åmar sig i underkläder så att alla ska se hennes sjukligt magra, anorektiska kropp. Varför?
Och jag märkte det även när jag kollade på Wannabe-videon. Där sjunger hon inte ett ord solo. Hon gör knappt någonting. Hon stryker omkring där längs väggarna, på sina höga klackar, i sin svarta klänning och försöker se snygg ut. Enda gången hon joinar de andra är när allihop dansar tillsammans. Då är hon väl tvungen antar jag.
Hon är verkligen patetisk. Hon skulla aldrig kunna släppa loss och bjuda på sig själv lite, nej förfan, allt måste vara helt perfekt. Hon ska se perfekt ut, hennes barn ska se perfekta ut, hon vill få sitt och Davids förhållande att framstå som perfekt, perfekt huset, perfekt hunden.. Gaaaah! Jag blir galen.

Och snälla, säg nu inte att jag är avundsjuk. Jag inser att det verkligen låter så. Men jag kan försäkra er. J a g  ä r  i n t e  a v u n d s j u k  p å  P o s h . Inte för fem öre. Okej, visst, jag skulle inte banga David Beckham, men förutom det. NEJ. Jag tycker hon är patetisk, och det står jag för. Kolla gärna in videorna här nere så kanske ni ser vad jag snackar om.



Och Wannabe =) Älskar den fortfarande lika mycket som när jag var... 8? Ääälskar Emmas röst i denna låten =)



Skriv gärna ner några rader i kommentarerna om vad ni tycker, om Posh, om Spice Girl, om låten/låtarna, eller mina åsikter =)

Kommentarer
Postat av: ' Jessica

svar; jag går på vanliga medelpass.. vad går du på?
nja, låten är väl ganska.. dålig.

2007-11-04 @ 19:08:29
URL: http://jessicapersika.blogg.se
Postat av: Anonym

haha dom är inte riktigt min smak ^^

2007-11-04 @ 19:26:26
URL: http://metrobloggen.se/linder
Postat av: Tina

Haha håller med till 100 :P

2007-11-04 @ 20:03:27
URL: http://www.svans.blogg.se
Postat av: Hanna ^^

hon e så pinsam!!! =/

2007-11-05 @ 00:01:36
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Postat av: malin

känns som deras nya låt,, eller videon går ut på att alla ska se deras kropp. de kråmar sig bara typ. sen så ser det ut som posh bara mimar..

2007-11-05 @ 16:09:10
URL: http://winunder.blogg.se
Postat av: Malin

Allt du skriver tänker jag , haha , nästan lite läskigt :)
Usch , kunde dom inte bara komma tillbaka med stil ?

Kram

2007-11-07 @ 21:42:55
URL: http://thevintagemalin.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0