Läs detta

Har precis kommit hem från träningen, sitter här och äter lite nudlar och kollar på Morrongänget från imorse. =) Mina favoriter, dom är så sköna! Träningen gick bra, passet var jättetufft! Skitkul, men jobbigt. Ledaren var en gubbe som typ var lika gammal som min farfar, men jeezez vad han var hurtig! :O Hur spänstig och vältränad som helst juh! Ja, där ser man, man ska inte döma någon efter ålder.. Eller något annat heller för den delen! =)

Ååh, jag blir så arg. Som sagt, kollar på Morrongänget nu, och dom ringde precis upp Bert Karlsson. Han har tydligen sagt att Marie Picasso (i Idol ni vet) är FÖR TJOCK för att bli idol! Gaaaah, jag blir fly förbannad! Dels för att Marie Picasso är inte FÖR tjock. Okej, hon är inte pinnsmal, hon har kurvor, men vad fan är det för fel på det? Alla ser vi ju olika ut. Och Bert, vad tusan har den fetknoppen för rätt att uttala sig? Är han så jäkla smal själv eller? Fattar han inte hur sjukt dumt det är att säga något sånt? Unga tjejer som drömmer om att bli artister; ni kan lita på att dom tar åt sig. Lägger det på minnet. Det är fan inte konstigt att det är så många unga tjejer som drabbas av ätstörningar, när såna äckliga, självgoda gubbjävlar som Bert Karlsson uttalar sig så förbannat klumpigt.


Men naturligtvis är det inte bara Bert. Såklart inte. Det var bara det att han var den som fick bägaren att rinna över typ.. För mig, nu. Jag är så trött på detta eviga tjat, och hela den osunda, sjuka inställningen som finns i vårt samhälle idag. Och naturligtvis är det ju vi unga tjejer som är mest mottagliga för denna hysteri, det liksom trycks in i våra huvuden. Man ska vara smal. Smal. Smal. Smal. Jag förstår att unga tjejer tar åt sig av detta, och tror att det är det enda som är viktigt. Blir man smal blir man lycklig. Jag vet, för jag har själv varit där. Och det är ett helvete. Lycka handlar inte om att se ut på ett speciellt sätt. Så är det bara.

Ursäkta om det här blev ett lite.. hmm, aggressivt inlägg =P Men anledningen till att jag reagerar så starkt är att jag som sagt själv har drabbats av detta, jag vet vad det handlar om, och jag får fortfarande "återfall" då och då. Mer och mer sällan nu för tiden, vilket är grymt skönt. Jag vill bara säga till alla som funderar på detta, har haft tankarna åt detta hållet, eller över huvud taget övervägt att bli smalare bara för att "man ska" vara smal. Man blir inte lyckligare av att gå ner i vikt, om det inte är så att man verkligen behöver det. Kom ihåg det!

Shit va privat och jobbigt det blev nu, men aja... Hoppas ni förstår.


image339

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll, Kram :)

2007-11-07 @ 19:34:08
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Lisa

Hittade dig på kenzas kommentarer, blev förvånad när jag såg att du bor i Askim, där bor ju jag med ju =) GRYM blogg! Kram

2007-11-07 @ 19:42:44
URL: http://www.lisae.blogg.se
Postat av: Ylva

Jag håller med! Marie är jättefin ju :)

2007-11-07 @ 19:48:08
URL: http://hockeyflickan.blogg.se
Postat av: Linn

Bert är ju tjock jue !
Ojdå jag har typ missat något, har Marie släppt en singel ? :)

2007-11-07 @ 22:28:10
URL: http://mysigast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0