Höga krav

Hejsan..  =P

Har precis kommit hem från skolan, sitter i soffan bredvid en liten, smutsig, sovande vovve =P Hon har varit ute hela dagen och lekt med en Leonberger, så hon är HELT slut! Så söt är hon, skäller och gnäller i sömnen. Lilla Elsis <3

Fick tillbaka mitt historieprov idag! Fy, eller ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Är nog ganska nöjd, med tanke på att det var ett hell of a prov, men ändå. Fick MVG- och visst, det låter ju bra, men resultatet (siffrorna) var inte så värst bra.. Jaja, resten av klassen fick inte heller så bra så.. Men jag har så himla höga krav på mig själv, när det gäller ALLT. Nästan så att det är lite osunt.. =/ Jag menar, man kan ju inte vara bäst på allt, och det försöker jag intala mig själv. Nu är det verkligen skithårt i skolan, och jag har alltid haft det superlätt för mig i skolan, gick ut med 320 poäng i nian och då hade jag inte slitit särskilt hårt. Så jag är inte van vid att plugga häcken av mig, men jag har insett att när jag går på denna skolan så kommer jag att få göra det om jag vill fortsätta få bra betyg och resultat. Har tagit mig den här terminen att inse det. Jag har aldrig fått G på ett prov i hela mitt liv, och om jag skulle få det framöver skulle jag se det som ett grovt misslyckande. Ni får inte ta detta på fel sätt nu, ni som ofta får G på prov och så, för det här är MINA krav som gäller mig själv. Försöker verkligen att jobba med det, få mig själv att chilla lite på det. Men det är svårt. Det finns säkert många utav er "där ute" som känner igen er.

Anyway, nu ska jag äta ett päron! =) Mums, älskar dom som vi har hemma nu, "Conference" tror jag att dom heter. Men dom ska vara hårda och inte så där mjuka och slemmiga.. =P

image385
Min älsklingshund <3<3


Kommentarer
Postat av: eliin

auuu! vilken söt hund! vad är det för ras, för det ser ut som en sån som jag vill skaffa när jag blir äldre=)
ha d bra//eliin

2007-11-22 @ 16:31:23
URL: http://eliinans.blogg.se
Postat av: Therese

Vad duktig du är! Skulle aldrig ha fått MVG på ett sådant prov! :-)
Ha det bra!

2007-11-23 @ 07:10:04
URL: http://therese4.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0