Hejsan hoppsan

Ja, ni vet ju redan är jag är inne på julpynt och allt som har med julen att göra, REDAN. =P Därför längtar jag ju också tills de sätter upp all julbeslysnin i stan! När jag var inne i Nordstan för nån veckan sedan hade de faktiskt redan satt upp de stora julkransarna i taket.. Men den stora granen och all uteblysning i träd osv tror jag inte har kommit upp än. Så himla mysigt att ta en sväng på stan efter skolan, när det börjar mörkna och se alla människor som skyndar fram, letar efter julklappar, med påsar i händerna... Haha, vadå julälskare.? =p Helt ska det ju ligga ett litet lager snö på marken också, och några minusgrader så att det inte slaskas bort. Då är det som bäst. Man går runt och verklige myser,  stannar till framför NK:s julskyltning, köper en lussbulle vid Arkaden, går upp längs den upplysta Avenyn. Men vänta, här har jag en invändning! Vad är grejen med det BLÅA ljuset i träden upp längs Avenyn.?? :O Det är ju, ursäkta språket, skitfult! Blåa plastslangar som typ är uppkastade i träden.. =S What´s the deal liksom..? Det har ju varit så i ett par år nu, det är tänkt att det ska vara "utmärkande" för Göteborg juletid typ. Men va, jag fattar inte, varför vill man ha såna oerhört fula utsmyckningar? Det ska ju vara miljontals små, små vita, "vanliga" lampor. Som det är på Liseberg typ =P Och visst, jag kanske är konservativ i såna här frågor, men då får det vara så!

Vad tycker ni, är det fint med "modern" julbeslysning á la mellanstadiedisco, eller är det mysigare och juligare med vanlig hederlig belysning?

image367
Checka trasslet i träden.. =S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0