Fur again

Hallå på er.

Blev värsta nere efter att ha sett filmen =( Är fortfarande helt.. ja, jag vet inte vad jag är. Typ ledsen, förbannad och fylld med HAT. Jag är faktiskt lite förvånad över mig själv, att jag reagerar så här starkt. Jag har aldrig varit någon typisk "djurvän", för att vara helt ärlig har jag aldrig ens varit särskilt förtjust i djur. Inser att det kanske låter grovt, men jag har aldrig varit sådär "Åh, mamma kan jag får en häst/katt/hund/kanin/fågel?" eller vad det nu mår vara. Jag är bara inte den typen. Och som jag nämnde tidigare så har jag aldrig heller tänkt så vodare värst mycket på såna här grejer, som djurplågeri, hur djur behandlas och så. Men som ni kanska redan har förstått så rev det här tag i mig ordentligt. På riktigt.

Ingen ska behöva behandlas såhär. Det vore ju helt otänkbart att vi skulle hänga upp en levande människa i en snara och slita av honom skinnet. Eller hur? Egentligen, varför är det skillnad på djuren? Har inte dom också rätt att leva? Det är ju inte direkt så att bara vi människor har rätt att leva och bli behandlade på ett schysst sätt.

Tror att jag kanske tog extra illa vid mig eftersom jag har en hund. Kanske låter det löjligt, men när jag såg... Ja, jag pallar fan inte att skriva om eländet. Men i alla fall, så tänkte jag också på Elsa. Om någon skulle göra så med henne. Det... Är fan h e l t j ä v l a otänkbart. Men det skulle likaväl kunna hända, dessa människor som utför det här har ju uppenbarligen inga som helst spärrar. Fy fan.

Jag hoppas verkligen att ni kolla på filmen. I inlägget innan. Jag måste varna känsliga personer, den är grymt hemsk, men snälla kolla på den.

Ps. Hade ju tänkt att börja med en ny kategori idag, "Blogghjälp", men den kommer imorgon istället. Då förklarar jag hur man ändrar sin header.

Kommentarer
Postat av: S.

Har du erfarenhet av lösnaglar?
Lämna tips i min blogg, tack! :)

2007-11-06 @ 20:06:50
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Sweet 16´sblogg

såg typ tio sek på filmen usch, vågar inte kolla mer:(

2007-11-06 @ 20:08:51
URL: http://performance.blogg.se/
Postat av: cilla

svar:
jo, verkligen inte ! jag tycker de är bra att du uppmärksammar folk om det ! fin blogg föresten !

2007-11-06 @ 21:03:53
URL: http://cillaa.blogg.se
Postat av: Bell

Jag orkar inte kolla... Inte en chans! Jag såg en annan film som även den var helt vidrig, såg den för ett år sen och sedan dess har jag inte ätit en jävla köttbit. Äter dock fisk och skaldjur. Bra början iallafall.

Jag tappar helt hoppet på denna jävla jord när man ser sånt där. Jag hade nog skjutit snubben på plats om jag råkat gå förbi. :(

Kram till dig!

2007-11-06 @ 21:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0