Folkdans!

Heej igen :)

Nu är jag äntligen hemma från skolan! Halv sex, hu. =( Och slut på måndag-tisdag, helvetesdagarna =P Yippiee =) Nu ska jag snart äta middag, ska bli jättegott verkligen, pappa står i köket och steker något, kött tror jag. Gillar egentligen inte kött, asså inte så att jag är vegetarian, men njae... Kött är inte dirket min favorit. Och då menar jag liksom kött, asså ni vet typ riktigt kött, vad säger man.? Shit vad jag svamlar, men om jag säger så här: fick och fågel, mums =) Men inte det andra! haha. Hoppas att ni förstår =)

Just det, skulle ju berätta lite om folkdansen också. Det var andra gången idag (vi började ju igår), och det är faktiskt riktigt roligt, men svårt! Skitmycket steg och hopp och hejsan hoppsan. Masurkasteg och dalahopp och allt vad det heter =P Haha. Jag kan ju säga att vi är inte direkt duktiga än så länge, men det kommer. Får vi hoppas! Haha, ska ju trots allt ha uppvisning för 2000 pers vid lucia så... Men det är jätteroligt faktiskt, och särskilt med vår härliga klass =) Så jag ser fram emot gympalektionerna framöver.
För er som har missat vad det handlar om så har vi som tradition på skolan jag går på, att dansa folkdans vid Lucia. På den så kallade "Lussefesten" =P. Så alla klasser lär in varsin folkdans, sedan har vi uppvisning i Lisebergshallen på Lucia, för föräldrarna. IKLÄDDA FOLKDRÄKT! Haha =P Och vår klass fick den längsta OCH svåraste dansen av alla, västgötapolka tror jag den hette...

Jaja, lägger in en otrooligt vacker bild på mig i den folkdräkten jag ska dansa i =P Haha, shit vad jag skämmer ut mig... Lova att inte skratta för mycket =)

image328

Kommentarer
Postat av: Angelica

Precis,håller med dig. =). Oj..det pendlar mellan 45-355. Det beor helt på.. men men:). du då?

2007-11-06 @ 18:29:03
URL: http://anjelique.blogg.se
Postat av: jannaa

haha sött

2007-11-06 @ 20:14:48
URL: http://jannaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0