Caandy

Åh. Jag är mätt. Äckligt mätt. Jag mår seriöst dåligt. Har väldigt god lust att sticka fingrarna i halsen, men nej. Jag ska såklart inte göra det. Det löser ingenting, gör det snarare bara värre. Anyway, antagligen beror det på att jag har ätit så jäkla mycket ikväll. Chips, glass. Och GODIS. Aah! Godis, jag har inte ätit godis sedan i somras. Inte så att jag har haft nåt godislöfte eller så, utan bara för att jag inte har haft lust. Känns så meningslöst att sitta och proppa i sig massa smågodis bara för sakens skull. Jag menar, kom igen, hur många av er tycker det är gott att äta två hekto lösgodis.? Okej, kanske gör vissa det, men själv tycker jag bara de fem första bitarna är goda. Sedan äter jag bara upp resten för att... Jag vet inte ens varför =P Nej, så därför har jag skippat godiset. Men idag hade jag lust att bara testa, köpa lite godis och se om jag tyckte det var gott. Hrm, det var det inte. =( Inte alls gott. Hade iofs inte köpt så mycket, typ åtta bitar och en Daim. Daimen var iofs god, men det andra. Blä.

Ja, så nu vet ni det. Ni som vill sluta äta godis, håll upp några månader, sedan kommer ni med all säkerhet att veta om ni klarar er längre, eller om det över huvud taget är värt det. Jag menar, går man omkring och suktar efter godis hela tiden och verkligen läängtar efter det, då tycker jag att man ska äta godis. Kanske inte varje dag, men en gång i veckan eller nån gång då och då. Det kan man faktiskt unna sig.

Hur ofta äter ni godis? Ofta, ibland eller sällan?

image315



Kommentarer
Postat av: Ida

Sv: Tack ska du ha :)

Äter godis sällan.. nästan så att man blir sur på sig själv ibland eftersom man inte klarar av att unna sig..

2007-11-03 @ 23:22:51
URL: http://xiida.blogg.se
Postat av: Jennie

haha ofta.. eller jag försöker få ner de till "ibland" ;P
svar; har skrivit lite om filmen i bloggen :)

2007-11-04 @ 00:22:08
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: mojsan

tack tack :D

2007-11-04 @ 00:52:55
URL: http://axeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0