Onsdag 26/12

Har ju tjatat ett tag på mamma & pappa om att få göra en tatuering. Själv tycker jag att det skulle vara en perfekt 17-årspresent till min födelsedag i februari. Men mamma säger att "varför kan du inte lika gärna vänta ett år?" Men hallå! Ett år. Det är ju hur lång tid som helst. Och jag vill ha den färdig till sommaren. Vet redan vart jag ska ha den (på höften/magen, på sidan ni vet), men kan inte bestämma mig för vad det ska bli för något. Har funderat på fiskarnas tecken men det känns lite.. tråkigt. En annan grej är mitt namn i kursiv stil, eller mitt födelsedatum. En tredje grej, den som det lutar mest åt, är en elefant. Kanske låter konsigt, men jag ska förklara. Jag fick nämligen en gosedjurselefant av min pappa samma dag jag föddes, och ändå sedan dess har den funnits hos mig i sängen om natten. Varje natt i snart sjutton år. Visserligen är det inte direkt så att jag ligger och kramar den varje natt längre, men den finns ändå där. Och jag älskar den. Min nalle. Ja, jag har alltid kallat den för nallen även fast det är en elefant... Vet inte varför. Men så har ju jag alltid varit lite egen också ;)

Det var faktiskt pappa som kom med idéen att jag skulle tatuera "snabeln" som han kallar den. :P Och visst vore det häftigt? Eller häftigt kanske är fel ord, men... gulligt. Och ändå lite coolt. Det är ändå ett föremål som har betytt/betyder väldigt mycket för mig, och jag kommer aldrig att glömma av honom. Jag skulle mer än gärna ha en söt liten grå elefant med en rosa rosett om halsen, tatuerad vid troskanten. Ja, ju mer jag tänker på det, desto säkrare blir jag på att det är just den tatueringen jag vill ha. Men jag vill ändå ha tips! Så, ni som har tatueringar, ni kanske vet någon bra sida där det finns coola, snygga, söta tatueringar, eller så har ni kanske lagt upp bilder på era egna tatueringar i era bloggar. Tipsa mig om dessa sidor!! :)


Kommentarer
Postat av: carro

Hihi klart du ska få se bild, om jag gör den innan februari.. får se när ja får tid, är nog rätt lång väntetid! Sov gott tjejen!
kram

2007-12-26 @ 23:25:57
URL: http://carroat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0