Idol!

Amanda kommer vinna! Jag känner det på mig bara, hon var så grym ikväll =) Hon har verkligen DET. Marie Picasso sjunger som en gudinna, det gör hon verkligen, men hon är inte i närheten av så mycket idol som Amande är. Och visst, "All by myself" var skitbra, höll fan på att börja lipa, men det känns som att om hon vinner kommer vi få en ny... Sanna Nielsen? Sonja Aldén? Lite så känns det, Marie känns mer som en svensktoppsartist. En Helen Sjöholm, en Carola. Något sånt.  

Så nu hoppas jag på att Amanda vinner. Innan det började höll jag på Marie, stenhårt. Men jag tycker faktiskt att Amanda också visat upp en ny sida ikväll. Efter sista låten, vinnarlåten, var hon så rörd att hon inte ens kunde svara på Jihdes fråga. Så har jag aldrig sett henne innan. Tycker hon har varit lite för spexig innan, har inte tagit någonting på allvar känns det som. Men ikväll visade hon upp en ödmjuk sida. Vilket gör att jag tycker hon förtjänar att vinna.

Just det, hur söt var inte Maries pappa liksom? :) Inslaget innan hennes första låt, när han pratade om Marie och sa lycka till. Naw. Han hade ju tårar i ögonen och kunde knappt få frsm orden. Men herregud, hade min dotter sjungit i globen hade jag storbölat! Sötpappa :)

image454


Kommentarer
Postat av: Anonym

Amanda var verkligen bääst. FAN att marie vann, så opersonlig.

2007-12-07 @ 23:14:52
Postat av: ulle

Från början höll jag också på Amanda.Men efter första låten var jag helt såld på Marie! Tror ändå att Amanda vinner i längden på att inte vinna. Nu har hon lite längre tid på sig att göra den perfekta skivan!

2007-12-08 @ 00:01:08
URL: http://makrames.blogg.se
Postat av: heidi

heej.. idag har ja jobbat&igår var ja å julhandla.. =) åhh vad kul me jul på liseberg.. antar att du bor nära göteborg då? =)hur gammal är du? pluggar du? jobbar du? kram heidi

2007-12-08 @ 11:21:56
URL: http://heidiheidi.blogg.se
Postat av: alexandra

båda är ju skitduktiga på att sjunga, men amanda är mycket bättre på scen än marie. tycker jag ialf =)

2007-12-10 @ 16:04:50
URL: http://alexandrasundin.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag höll först på Amanda men sen när jag kollade på finalen live i globen så sjöng Marie mycket bättre. Man RÖS när hon sjöng.

2007-12-10 @ 16:04:50
URL: http://typnicole.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0