High on Christmas

Alltså jag måste vara nördigast i världen, men det skiter jag i, för nu är det äntligen första advent! =) Julen närmar sig, haha ;) Jag vet inte vad det är, men allt känns liksom lättare ju närmare jul man kommer. Alla blir gladare, det ligger liksom en cozy feeling i luften. Eller är det bara jag som är high on Christmas? Kanske.

Till och med söndagsångesten är totalt som bortblåst! Helt otroligt, söndagar brukar alltid annars vara den dagen i veckan då jag bara har lust att packa in mig själv i isolering för att sedan lägga mig och i ide och vakna lagom till sommaren. Eller krypa in i en tunna och be någon putta mig utför ett stup, ner i en fors á la Pippi Långstrump. Med andra ord är söndagar inte min favoritdag. Ni vet, veckan är slut, helgen är slut och man vet att man ska upp och påbörja en ny skolvecka dagen efter. Men. Inte idag! Även fast det är grått på himmelen, man skymtar ingen snö så långt ögat når, och det är faktiskt inte julafton än på tre veckor, men screw that! För mig räcker det med att advetsljustakarna är på plats, det luktar pepparkakor i hela huset och ur mina högtalare ljuder "Oh Holy Night" =P Kan det bli bättre?

Nu ska jag fortsätta med min monarkuppgift som ska vara inlämnad på torsdag, och inte ens det känns jobbigt. =) Okej, nu ska jag sluta vara så förbannat klämkäck. Adios för nu!


Hennes röst - jag ryser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0