Fredag 28/12

Hej på er ;)

Äntligen lite tid att blogga! Har verkligen inte haft någon tid alls den här veckan, men så blir det ibland. Idag vaknade jag vid halv tio, gick upp och åt en macka till frukost. Konstigt, en grej jag har börjat märka, förut älskade jag verkligen att äta frukost. Det var verkligen bästa målet på dagen, även enda tillfället under dagen då jag var riktigt hungrig och också sugen på mat. Njöt liksom av att äta en ordentlig frukost med havregrynsgröt och fullkornsmacka. Men på det senaste har jag börjat märka av en dålig trend, nämligen att jag inte alls äter bra frukost längre. Eller bra är den, jag äter fortfarande nyttig frukost, men inte alls lika mycket. Dricker inte heller något till frukost så ofta. =/ Inte alls bra. Jag vill kunna få ner mer än en macka på morgonen, frukosten är dagens viktigaste mål, spelar ingen roll vad folk säger, och min dag blir bättre om jag äter en stadig frukost. Så, det jag vill säga med detta är att jag ska gå tillbaka till min gamla, goda vana, alltså att äta en bra frukost och dricka mitt stora glas vatten till, som jag alltid gjorde förut. Nyår på måndag ju, men varför inte börja redan imorgon. Känner att även andra delar av mitt hälsosamma liv har fått ta en del smällar, jag tänker på träningen. Men, istället för att låta det vara ett problem så ser jag ljust på det, jag vet att jag kommer att komma igång med träningen igen, det handlar bara om planering. Imorgon blir det i alla fall en powerwalk.

Anyway, efter frukosten moppade jag till skolan där jag städar och gjorde mitt jobb. När jag kom hem tog jag det lugnt en liten stund innan jag tog bussen in till stan. Eller först åkte jag till ett köpcantra som ligger här i närheten, fick presentkort på hela stället i julklapp :) Såklart glömde jag det hemma... Jaja, jag ska dit med mammi och pappi imorgon i alla fall. Sedan tog jag spårren till stan, där jag skulle byta mina GKSS-bralls. Ville ha ett par XS, men det fanns inte ens! Minsta storleken var small. Gah. Jaja, såå stora är dom ju inte, så det får gå bra. =)

Hann inte mer än komma hem innan det var dags att åka iväg till farmor & farfar, för middag. Fisk blev det, som vanligt :) Jättegott. Jaa, och nu sitter jag ju här :P När jag kom hem så låg H&M-katalogen, Ellos-katalogen och nya Veckorevyn på köksbänken =) Wiie. Har läst igenom alla tre nu. Hittade skitmycket i H&M-katalogen, men inte en enda sak i Ellos... Måste börja spara ihop pengar nu så jag kan beställa alla fina saker! :)

Ikväll blir det bara deg tror jag, ska ju som sagt ut imorgon. Vad ska ni göra ikväll? :)

Dita Von Teese, Hayden Christensen, Rachel Bilson, Sharon Stone, Rachel Bilson ger stjärnglans åt Dubai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0