Söndagsfilm

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Söndagkväll = filmkväll. Så är det bara. Såvida man inte har någon oerhört viktig tillställning att gå på. Men oftast är man ju faktiskt trött när sunday night nalkas. Så jag tänkte lista några filmer du bara måste se:

The Holiday - 2000-talets Notting Hill, har du inte redan sett den så MÅSTE du göra det nu
Rosa - the movie - Okej, okej, kanske är den lite barnslig, men jag tycker den är jättemysig och efter att ha sett den ville jag också ha en egen Ville.
White Chicks - Normalt sett gillar jag inte hysteriska komedier, men det är något som är annorlunda med denna och i alla fall jag skrattade konstant.
House of Wax - Paris Hilton spelar uselt, men filmen är ändå grymt bra och creepy så det räcker och blir över.
Forrest Gump - Run Forrest, run! Jag klarar inte av scenen under trädet, gråter så det skvalar.
Music and Lyrics - Bara själva grejen att få se Hugh Grant dansa runt i ful 80-talsfrilla gör att det är värt att se den. Att han sedan faktiskt sjunger bättre än godkänt och att Drew Barrymore är jättesöt, är två stora plus.
Wallander - steget efter - Jag är helt såld på både Wallander- och Beck-filmerna, men denna tycker jag är jättebra. Scenerna som är filmade med grönt ljus är apläskiga. Och Rolf Lassgård är faktiskt en bättre Wallander än Christer Henriksson. Punkt.

Har ni inte sett dessa filmer, och inte har något att göra ikväll, så pallra er iväg till närmsta videouthyrningsbutik and do it.

image71

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0