SÅ sorgligt

Varför, varför, varför händer det med alla kändisar? Lindsay Lohan, Paris Hilton, Nicole Richie, Britney Spears.. You name it. Tjejer som jag såg upp till, beundrade, respekterade. De var duktiga, ambitiösa, framgångsrika tjejer, men framgången blev för mycket, de pallade inte pressen, klarade inte av trycket.
Inte för att det på något sätt är några nyheter att Lindsay Lohan har blivit ett knarkande vrak eller att Paris Hilton suttit i fängelse. But that's not my point. Det gick bara plötsligt upp för mig hur oerhört tragsikt det hela är.
Innan tänkte jag typ men vafan, dom får skylla sig själv, ta lite ansvar och väx upp! när jag läste om deras senaste skandaler. Men vid närmare eftertanke: jag tror inte att någon av dem från början hade avsikten att knarka, köra rattfull, hamna på torken och allt vad de nu har gjort. Det verkar inte särskilt rimligt eller hur? Det är såklart det höga tempot, pressen som ständigt är på dem som gjort att de totalt tappat fotfästet. Samtidigt som jag tidigare anklagade dem för att själva ha satt sig i den positionen, så kan jag nu inte låta bli att tycka synd om dem. Det är ju knappast så att de ville hamna där de är idag.

Jag hoppas dock av hela mitt hjärta att min favorit, Mischa Barton, aldrig hamnar där ovanstående är idag. Visst, hon har inte heller ett hela fläckfritt förflutet, men hon är inte i närheten av att ha haft så mycket skandaler som de andra, och jag kan inte hjälpa det men jag tycker att Mischa är annorlunda. Hon är mer seriös, ödmjuk, och smart. Bara det att hon gick ur skolan med högsta betyg visar ju på att hon har lite innanför pannbenet. Nu har hon dessutom i en intervju sagt att hon vill ta ett steg tillbaka från Hoolywoodlivets alla fester, och att hon inte är som alla de andra Hollywoodtjejerna. Och jag medger, det kan vara något hon bara säger. När Paris kom ut från fängelset och började pladdra om att Gud hade gett henne en andra chans, skrattade jag bara. Riktig bullshit. Men jag vet inte, när Mischa säger det låter det mer genuint och äkta, det kanske låter fånigt men så tycker jag. Läs intervjun själv och kommentera!


Jag hoppas att de ordnar sig för alla de tjejer jag nämnde tidigare, jag hoppas på Nicole i och med hennes graviditet(nu måste hon väl ändå ta ansvar..?), på att Britneys comeback blir en riktig succé, att Paris verkligen fått en andra chans av Gud (hmm?) att hon tar sitt ansvar som den stora förebild hon är, och att Lindsays besök på rehab till slut ger resultat.

Kommentera gärna, jag hoppas att ni tycker som jag: att detta är duktiga, talangfulla tjejer som har mycket kvar att ge.

image38

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0