Hemmakväll

Hemma igen efter en hel dag på havet. Kanske var det sista turen med gamla båten, eventuellt säljs den imorgon.. Känns faktiskt lite sorgligt, även om jag har stört mig på att den är för liten ett bra tag nu. Men den är ju så mysig och så. Usch, men det är ju så det är när gamla saker ska ersättas av nya. Vemodigt. Samtidigt som man gläds över att få något nytt, sörjer man på något sätt att det gamla, trygga, välbekanta helt plötsligt inte längre är kvar. Mycket minnen, många roliga somrar, många sena kvällar, sömnlösa nätter (på grund av för lite utrymme) har vi upplevt tillsammans.
Men vi får se. Kanske ändrar sig gubben som vill köpa den. Då har vi kvar den ett tag till.

Underbar dag i alla fall. Soligt och härligt, och jag la beslag på den enda platsen i lä. Där låg jag och läste tidningar och Au Pair hela dagen. Grymt göttigt. Men något bad blev det inte. Nej, så varmt var det inte. Vi åt middag, det blev grillat. Kycklingfilé med pastasallad, fetaost, soltorkade tomater, baguette och hallon-Loka. Mums fillibabba. Efterrätt: Ballerinakex. Nja, desserten var kanske inte riktigt i samma klass som middagen, är fortfarande lite sötsugen.

T ringde och frågade om vi skulle gå på bio (hon ville se Simpsons), men jag trodde vi skulle bli kvar ute på ön till sent så jag tackade nej. Men så blev det ju inte, som ni förstår. Det kom lite mörka moln och vips var alla på fötter. Men när vi hade packat i alla båtar så var himlen klarblå. Jaja, vi var alla lite trötta i alla fall. Så nu skulle jag ju kunna åka in på bio, men nja. Jag vet inte jag. Simpsons är verkligen ingenting för mig, i så fall vill jag se Ciao Bella. Men den har jag lovat att se med C så jag får väl dra med mig dem båda imorgon.

Nu tror jag att jag ska ha en grymt go hemmakväll: sweats på, lite glass + en massa OC- och Friendsavsnitt. Oh ja.



image41

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0