Carolina Kluft - så jävla bra

Har precis sett på en massa, massa friidrott. Typ hela morgonen, förmiddagen och en bit av eftermiddagen. Jag är sådan när det gäller sport. En nörd. Följer allting slaviskt, vet vad typ alla heter, hur bra de är, när allting sänds. Varför? Jag vet inte. Har alltid varit intresserad av sport. Dock har jag inte själv utövat så värst mycket. Har hållt på med ridning, gymnastik, fotboll och dans. Intresset för att hänga med i sportvärlden vet jag inte vem jag ävrt av. Kanske pappa, kanske morfar. I alla fall, Carolina Klüft, den tjejen är så otroligt, himmelskt, grymt fantastiskt duktig. Kanske ingen nyhet, men jag måste i alla fall säga det. Jag är så imponerad av henne. Och blödig som jag är var jag naturligtvis väldigt nära att fullkomligt storböla när hon sprang i mål efter 800 meter och det konstaterades att hon inte bara hade vunnit, utan även slagit både sitt personliga rekord och det arton år gamla Europarekordet. Halleluja. Jaja, det här är ingen sportblogg så nu ska jag sluta tjata. Men det här inlägget tillägnas i alla fall världens bästa Carro.

image117

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0